Mine primære opgaver hos Novo A/S var følgende.
Total Periode 1985/02 – 1995/06
- Periode 1985/02 – 1986/01
Konvertering af Novo’s gamle online et brugers system til at håndterer produktions planlægning. Disse programmer skulle konverteres til IBM/370 system under MVS.
Vi var 2 mand der fik opgaven. Jeg skulle lave Online programmerne så de kunne køre under Cics og bruge Vsam som access metode.
Kodning i Cobol, Assembler, Cics, Vsam - Periode 19xx/01 – 19xx/01
Videre udvikling af “Produktions Planlægning’s systemet” under Cics.
Vsam blev omlagt til DB2 og mange nye funktioner blev tilføjet.
Kodning i Cobol, Assembler, Cics, DB2 - Periode 19xx/01 – 19xx/01
Udviklede et standard print styrings system så bruger af Novo’s systemer kunne styre hvor print blev printet. Dette var koden i Cobol, Assembler, Under Cics, DB2.
Senere blev der lavet en funktion så systemet også kunne spoole print til printere som var opsat i systemet.
(Ejerskabet er i Saxtorph Konsulentservice’s regi) - Periode 19xx/01 – 19xx/01
Analyse af Novo’s EDB programmer og frem finde de program source versioner der modsvarede de kørende programmer.
Opsætte DPA (Dialog Program Administration) og overføre alle program sourcer til dette system.
Undervise programmører i TSO/Ispf og JCL og DPA
Undervise drift operatører i jobafvikling og drift siden af DPA - Periode 19xx/01 – 19xx/01
Problemer i regnskabs systemet som jeg blev sat på. Der var differencer flere steder og jeg lavede nogle programmer til at påvise hvor fejlene var. - Periode 19xx/01 – 19xx/01
Diverse andre opgaver ??